NUTE SELANGOR BARAT

Kesatuan Kebangsaan Pekerja-Pekerja Telekomunikasi Semenanjung Malaysia
Cawangan Selangor Barat

Thursday, March 10, 2011

MEMORANDUM KEPADA PM




As-salamualaikum Saudara / Saudari Yang Di Rahmati Allah,

Pada 31hb. Januari 2011, selaku Timbalan Presiden MTUC, saya telah berkesempatan untuk turut serta didalam rombongan ke pejabat Yang Amat Berhormat Perdana Menteri Malaysia di Putrajaya bagi sesi kunjung hormat Pegawai Pegawai baru MTUC dengan YAB Perdana Menteri.

Kesempatan yang ada telah saya gunakan untuk menyerahkan Memo mengenai STATUS PEKERJA JTM YANG TIDAK MENDAPAT PENCEN atas sebab sebab tertentu. Ratusan pekerja terlibat dengan isu tersebut.

Ingin saya nyatakan bahawa isu sebenar yang dibawa adalah akibat kelalaian penjawat awam ketika itu yang telah menyebabkan mereka mereka ini tercicir dari mendapat status PENCEN.

Isu mengenai jumlah Pencen yang kecil, yang selalu di suarakan oleh pekerja yang berpencen, akan dikemukakan semasa sesi Bengkel bersama Kesatuan Kesatuan Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) , yang dicadangkan pada bulan Jun atau Julai 2011.

Sekian, Salam Hormat.


Mohd Jafar Abd Majid
Presiden NUTE
Assalamualaikom

Bersama ini dilampirkan berita terkini dari president NUTE dan jelas maksudnya,Kami ahli NUTE Selangor Barat mengucapan tahniah dan syabas kepada tuan President kerana telah berjaya menyampaikan memorandum tersebut pada Perdana Menteri, Jarang sekali issu NUTE dibawa berjumpa PM. Kami ahli ahli NUTE Selangor Barat menaruh penuh kepercayaan dan menyokong terhadap tugas tugas yang dibuat oleh Tn President.Mudah mudahan Allah memberkati usaha kita, Tahniah Tn President. “You are the best leader”
TQ - Wahid Salam ( Naib Pengerusi NUTE Selangor Barat )